Sólyom Lászlónak ajánlom!

 A minap került kezembe az a dokumentum tervezet, amelyet az 1970-es évek közepén, mint fiatal titán szakember készítettem Magyarország vízmérlegét a vízháztartás elemzésével. Feltűnő és borzalmas volt számomra újra visszaidézni azokat az időket, főleg ha azt veszem figyelembe, hogy az akkor írtakért mai napig is vállalnám a szakmai felelősséget, és a prognózisomba sem sok hiba csúszott, így utólag elemzve. Azt viszont akkor nem kalkuláltam be, hogy az általam elkészített förmedvény, amiért akkor egészen jó pénzt kaptam, soha nem valósul meg. Nem mert közben az idők folyamán jogászokból álló szakmai zsenitábor, magukat környezetvédőnek feltüntetve, azt nem tagadva, hogy autódidakta alapokon, minden gazdasági és egyéb szempontot figyelmen kívül hagyva megtorpedózzák az akkori szakma álláspontját. Előszőr akkor foglalkoztam ezzel, amikor a bánáti rózsák miatt megmászta államelnökünk megmászta a mecseket. Még viccesen mondtam is magamban, milyen szerencse, hogy Nagymarosra, de Fajszra és Adonyba sem kellett ekkora magaslatot megmászni annó Duna-körösként, és akkor még ő is fiatalabb volt. Hát sajnálom, de ha nem valósulhatott meg az általam is javasoltak, amit jelzem még Csikán Attila az Orbán kormány gazdasági minisztere is sürgetett volna, ha esetleg akkor nem Sólyom László az Alkotmány Bíróság elnöke nagy szél volt ő akkor is, és nagy most is, akkor közre adom a főbb megállapításokat. Közre, hogy a gazdasági ellátási és vízháztartási elképzeléseket akkor hogyan ítélte meg a frissdiplomás szakma!
Magyarország 515 köbméter/év x fő fajlagos vízigényével (1970. évi adat), ami kereken 5 milliárd köbméter/év vízigényt jelent, a 120 milliárd köbméter/év vízkészletünk vízkészlet-gazdálkodási szempontból az európai átlag körül helyezkedik el. A természetes vízkészletek azonban térben és időben nálunk sem az igényeknek megfelelően oszlanak meg, és ez már a múltban is szükségessé tette, a jövőben pedig egyre inkább megköveteli a tervszerű vízkészlet-gazdálkodást.
Ennek okai az alábbiak:
- A vízkészlet többségét jelentő felszíni vízkészletet 83 %-a a Duna rendszerében jelentkezik, és csak 17 %-a a Tisza rendszerében. Ugyanakkor a vízigények egyre nagyobb százaléka terheli a Tisza vízgyűjtőrendszerét.
- A térbeli eloszlás kedvezőtlenségét fokozza, hogy a felszíni vízkészletünknek 90 %-át a Duna, a Dráva és a Tisza szállítja, és csak 10 %-a jut atöbbi vízfolyásra. Emellett vízfolyáshálózatunk ritka is (átlagos sűrűsége: 0,3 km/négyzetkilométer).
- A nyárvégi időszakban a felszíni vízkészlet 96-99 %-a a szomszédos államokból érkezik hozzánk. Így hazánk távlati tervei csak a közös vízgyűjtő területen fekvő országok vízgazdálkodási terveivel összehangoltan valósíthatók meg.
- A vízkészlet időbeli eloszlása egynlőtlen, mert a vízfolyások vízjárása szélsőséges. A legkisebb és legnagyobb vízhozamok aránya a Dunán 1 : 15; a Tiszán 1 : 80-hoz, a kisebb folyóknál pedig 1 : 500-hhoz. A vízkészletek nagy része az árvizek idején kihasználatlanul folyik le, a nyár végén viszont, amikor a legnagyobb a vízigény, a vízfolyások általában kevés vizet szállítanak. A hazai és külföldi eredetű, tisztítatlan szennyvizek rontják a felszíni vizek minőségét és egészségügyi hátrányaikon kívül csökkentik a gazdasági célokra hasznosítható készletet.
- A part menti lakosság igényeire, a víz káros elváltozásainak elkerülése, valamit a hajózásra való tekintettel az érkező vízmennyiségnek egy része nem emelhető ki a vízfolyásokból. Ezzel a mederben maradó vízzel is lényegesen csökken a hasznosítható vízkészlet.
A természetes vízhozamnak tehát csak egy részét lehet felhasználni, a magyar gyakorlatnak megfelelően a legkisebb vízkészlet 75 %-át. A 2380 köbméter/s vízkészletből emiatt csak 1400 köbméter/s hasznosítható.
Még ez a vízkészlet sem tekinthető teljes egészében sajátunkénak, mert a vízfolyás szerint feljebb levő országok vízhasználata is állandóan növekszik, de tekintetbe kell venni a lejjebb fekvő országok jogos vízigényét is. Általában a vízgyűjtőn feljebb lévő államok kedvezőbb helyzetben vannak, mint az alsóbbak. A magyarországi vízmérleg elkészítéséből kiszámítható, hogy vízkészlet-növekedés, tárolás nélkül már 1980-tól kezdve hiánnyal kellene számolni. Ennek megakadályozására a következő fontosabb lehetőségek adódnak:
a.) gazdaságosan kiépíthető tárolók létesítése sík vidéken, dombvidéken és hegyvidéken;
b.) a vízben gazdagabb területekről csővezetéken vagy nyílt felszíni csatornákban a víz átvezetése a vízigényesebb területekre;
c.) a nagyobb folyókban, különösen a hajózás céljára viszonylag nagy vízmennyiséget kell visszatartani. A folyókon egymás után következő dizzasztóművek hatására vízlépcsők keletkeznek. A Dunán például az 1514 köbméter/s vízhozamból 110 köbméter/s vizet kell a mederben tartani a hajózás céljára. Ez akkor hasznosítható, ha a távlati tervek alapján Fajsz, Adony, Nagymaros alatt vízlépcsők épülnek.
A Tiszán is folyócsatornázás végrehajtását kell tervezni. A vízlépcső első tagja Tiszalöknél megépült.
Különösen jelentős a Kiskörénél megépített második tiszai vízlépcső, mert a mögötte lévő hullámtéri tárolóban 300 millió köbméter vizet tarthatnak vissza a csapadékban szegényebb időszakra;
d.) jelentős mértékben csökkenthető a vízhiány a vízpazarlás megszüntetésével, mind az üzemek, mind a háztartások esetében. Az üzemekben víztakarékosabb technológiát kell kidolgozni;
e.) gondoskodni kell a szannyvíz fokozatosabb tisztításáról. Kis víz idején az ipari üzemek és lakótelepek szannyvizét tárolókba kell visszatartani, és csak meghatározott időben, általában a nagy víz idején kellő hígítással, szakaszosan szabad a folyóba vezetni;
f.) a vízigényes létesítményeket csak vízmennyiség és minőség szempontjából jól adottságú területekre szabad telepíteni.
Magyarország természetes vízkészlete (1975)
 Természetes vízkészlet      Duna (Mohács)  Dráva (Barcs)  Tisza (Szeged)    Összesen
Felszíni (Q aug.* 80%
köbméter/s                          1 772                   354                  260                2 386
(Q aug. 100 %** köb-
méter/s                                   944                  218                     92                1 254
felszín alatti (évi átl.)
köbméter/s                            110                    16                      57                  183
Q aug. 80%+
felsz. alatti köbm/s             1 882                   370                    317                2 569
Sokévi átlag
millió köbm./év              79 070                19 704                  27 396          126 170
 

55 hozzászólás eddig

  • Értékelés:
- sarandró
sarandró
2008-02-22 22:01:02

Bizony ennek a programnak a megvalósulásával ma is biztonságosabb lenne és főleg kiszámízhatóbb a vízellátás, az áramtermelésről (energia), és a hajózás gazdasági jelentőségéről már ne is beszéljek. Ezel szemben nincs dunai vízlépcsőnk, nincs gazdaságos hajózás, nincs áramtermelés, de van Sólyom László Köztársasági elnökünk, aki nagyon szereti a bánáti rózsákat, és a természetet, környezetet! Védi is azt, vagy mást?

- Kósza
Kósza
2008-02-22 22:09:51

Győzött a jobb!

- sarandró
sarandró
2008-02-22 22:18:14

Igen és a hozzáértőbb! Csak mi ezeket a förmedvényeket bizony kommunista szombatokon, és ráérő időnkben készítettük úgy, hogy egy vasat sem kaptunk! Így háláltuk meg az ingyen tanulási lehetőséget.

- Kósza
Kósza
2008-02-22 22:30:35

Anno, a Duna kör és a kékek (akik azóta átzöldültek) politikai célból támadták a dunai erőműveket. A rendszerváltás után vitte őket tovább a politikai lendület, és az országnak káros döntéseket erőltettek ki.
Ha igaz lenne az az ökológiai logikájuk, a Tisza szabályoztatásával Széchenyi lenne a legnagyobb környezeti bűnözőnk. No meg a fél alföld lakhatatlan lenne.

- sarandró
sarandró
2008-02-22 22:36:11

Igen, sajnos tudom, és ráadásul ismerem is az érvrendszerüket, meg azt is, hogy gazdaságilag mennyire tönkre vágták az országot. Csak nekem még az is fájdalmas, hogy azért dolgoztunk mi ezen a projekten elég szép időt, és bizony eredménye semmi, mert győzött a dilettantizmus. Na innentől kezdve vagyok én igen szkeptikus a környezetvédelmi civil szerveződésekkel szemben! Mintha a szakemberek környezetrombolásban lennének érdekeltek!

- Kötekedés felsőfokon
Kötekedés felsőfokon
2008-02-22 22:47:52

"Előszőr akkor foglalkoztam ezzel, amikor a bánáti rózsák miatt megmászta államelnökünk megmászta a mecseket. "

Szorgalmas köztársasági elnökünk az Ön jóvoltából kétszer is megmászta
a mecseK-t!
Ön teljesen igazságos. Megérdemli, aki túlzásba viszi a bazsarózsázgatást...
Szerintem a számadatokba pici hiba csúszott, de erről nem Ön tehet.
Hajrá Racionalitás!
;)

- Kósza
Kósza
2008-02-22 22:49:05

Tényleg, hányszor mászta meg?

- BAUMANN JÓSKA  ... KÉMKEDÉS ÉS BUNYÓ
BAUMANN JÓSKA ... KÉMKEDÉS ÉS BUNYÓ
2008-02-22 23:08:38

A bejegyzést 2x...
A továbbiakat sem megerősíteni,
sem megtzáfolni nem kívánom...,
mert nem tudom, nem voltam ott.
Csak azt sejtem, hogy a Bazsa Rózsa de Bánáthy valami főmufti lehet, Nemecseket megtaposták, valamint a Sólyom, az bizonyosan nem díszpintynek van kitalálva.
;

-  Kickboxer
Kickboxer
2008-02-22 23:22:10

Hajrá András!

Ne tessél ám megsértődni azon, ha mi itten komolytalankodunk Veled.
Minden magyar embert nagyon tisztelünk.
Meg nem magyart is.
A hegymászó pedig ne sértődjön, hanem másszon!
Hegyt.
Különben rárepülünk...
;

- LAJTABÁN
LAJTABÁN
2008-02-23 00:58:39

Menny akuvaanyádba, HÜLYE BOLSI SZARI ANDORÁS! AAAANYÁÁÁD !!!

- shmo
shmo
2008-02-23 08:32:57

"sólyom Lászlónak ajánlom",miért pont neki?Göncz Árpádnak is lehetett volna...

- sarandró
sarandró
2008-02-23 08:55:08

shmo-nak!
Azért nem mert bizony még Göncz Árpád e posztra ki sem lett találva, amikor Sólyom úr már elintézte Nagymaros sorsát, meg az Osztrákoknak fizetendő kártérítést!

- katona.zsuzsa51@freemail.hu
katona.zsuzsa51@freemail.hu
2008-02-23 08:57:03

Sólyom repüljön nyugdíjba, de előbb csiináltasa meg a fogát.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 08:58:23

Baumann Jóskának!
Pedig majdnem úgy viselkedik mint egy díszpinty, pedig Sólyom! Bár egyesek kakukknak is nézik. A megerősítést nem értem!

- Sosanna
Sosanna
2008-02-23 09:00:09

Sólyom hiteltelen köpönyeg forgató.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 09:05:49

Kötekedés felsőfokon!
Igen sajnos az irományomban kétszer mászattam meg vele a Mecseket, de bízom abban, hogy pécsi léttére akár többször is megmászattathattam volna, akkorr sem állnék távol az igazságtól!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mely adatokkal van baj, mert mint az kiderül ezek 1970-es és 1976-os adatok. Persze ettől még lehetnek hibásak. Ha van más adat azt szívesen venném, legalább utólagos felülvizsgálatnak jó lenne. Mert az ember és emberek nagyobb része minden ellenkező híreszteléssen ellentétben nem tévedhetetlenek, így én-mi sem! természetesen beszámolnék az összehasonlítás eredményéről.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 09:10:31

Kickboxer-nek!
Bár gyanítom, hogy azonos "Kötekedés felsőfokon"-nal, természetesen akritika nem lehet sértő és nem is vehető komolytalannak. Azt el kell fogadni és viselni! Köszönöm a bátorítást, és köszönöm az e-mail küldést is, bár még nem hallgattam meg, de megteszem. Üdvözlettel és kellemes hétvégét kívánva: András

- sarandró
sarandró
2008-02-23 09:12:54

Lajtabá-nak!
Légy üdvözölve, és hasonló jókat kívánok neked is. Köszönöm az észérvek kinyilatkoztatását! Mostmáűr úgy naggyából el tudlak helyezni az értelmi pallettán!

- sarandró
sarandró
2008-02-23 09:23:53

Sosannának!
Mert melyik jogász nem az?

- sarandró
sarandró
2008-02-23 09:27:20

Kedves katona.zsuzsanna@freemail.hu!
Szerintem nem szabad ennyire el rugazkodni, mert a fogkérdés nem tartozik szorosan a témához! Nem is egészen észérv a személyiség vizsgálatánál, meg aztán csak a köztársasági elnök, még ha cinkesen, egyes kiszólásokban "pöttyösen" is lett megválasztva!

- Suby
Suby
2008-02-23 10:05:33

Nekem mint átlag polgárnak a számok nemsokat mondanak , azonban a leírtakkal ( már amelyik része nem pusztán szak szöveg ) mélységesen egyetértek.
A rengeteg zöld, kék, hupilila természetvédő, természetimádó amikor sárga plasztik köpenyben vagy épp bőr csukában parádézik mi az anyját gondol?
IGEN! Óvjuk a földet de ne annyira hogy belepusztítsuk a rajta élő embert. Igen emberről dumálok . Nem csak az állatvilág és a növényzet van veszélyben , az ember is. Kell a víz ha növénytermesztésről, halgazdaságokról vagy csak pusztán a lakosság vízellátásáról locsogunk.
Valószínűnek tartom hogy az elmúlt 40 - 50 évben a cikk írójánál talán sokkal komolyabban " jegyzett " emberek előálltak hasonló tényekkel de az aktuális politika , az épp hatalmat gyakorló " elit " nagyívben sajnálja le a vízzel foglalkozókat.
MERT AZ CSAK VÍZ!!!! De könyörgöm mi a csuda lesz ha az unokáink már nem találnak élhető területet a saját hazájukban épp víz híján?

- sarandró
sarandró
2008-02-23 10:22:31

Azért itt nem tartunk, mert azért a szakmának is van egy kevés meggyőző ereje, és azért hatással is tud lenni bizonyos folyamatokra. Az ortodox természetvédelem, bizony nagyon hasonlít az ortodox vallásgyakorláshoz, és legalább annyira ártalmas is!

- gasztronauta
gasztronauta
2008-02-23 10:41:12

Bár ez a téma igazán nem vág a profilomba, megjegyzem, hogy évek óta értetlenül figyelem, hogyan sírunk minden tavaszi áradáskor, hogyan követünk el mindent annak érdekében, hogy minél előbb lefolyjon, majd hogyan sírunk 3 hónappal később az aszály miatt...

Nem kell szakmabelinek lenni ahhoz, hogy megértsük: Magyarország elsődleges érdeke a megfelelő víztározók építése mind a vízkészlet megóvása, mind az öntözésen alapuló mezőgazdaság megteremtése, mind az árvízvédelem szempontjából.

És azt sem ártana megfontolni, hogy bevezessük a nyugaton is használt ipari vizet - ivásra alkalmatlan - a magyar háztartásokba, hogy ne az olykor ásványvíz minőségű ivóvízzel húzzuk le a szart vécéinkben...

A politikus alkatok figyelmét felhívnám erre az egyszerű tényre: ivóvíz nélkül nincs se jobb, se bal oldal. Csak sivatag, mint amilyen a magyar politika is.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 11:49:24

Igazad van és logikus egyszerű gondolkodás! Ilyen egyszerű lenne a dolog!

- louisbond
louisbond
2008-02-23 13:10:40

Ő a Köztársaságunk Elnöke. Több tiszteletet neki. Aki a bánáti rozsákat szereti rossz ember nem lehet. Ugyhogy aki elégedetlen azzal, hogy nincs Dunánk, nem termel áramot, nem hoz bevételt a hajozás, annak csak anyit, hogy türni kell. És az sem igaz, hogy ott hátráltatja a kormányt ahol csak tudja. Hösiesen harcol. Ti pedig akik a reformok miatt sirtok hibáztassátok csak nyugodtan a baloldalt. Solyom sem adott kenyeret. Nem is akar. Neki nem kötelessége. Remélem sokáig lesz jó egészségben a jobboldal nagy megelégedésére és annak iránymutatásai alapján./ Remélem ezért nem jelentenek fel jobbról/

- Suby
Suby
2008-02-23 13:32:04

Ez egy rossz vicc volt.
Még jó hogy bele nem léptünk:-) (Boncz Géza )

- sarandró
sarandró
2008-02-23 13:34:13

Hát remélem engem sem, de amint leírtad minden passzol a mélységes hazafi módjára való viselkedéshez! És még ő aggódik, és szajkózza, hogy ez így nem mehet tovább! Ragyogó, és eddig hogy ment, vagy megy? Mekkora a sara ebben, erről nem nyilatkozik, csak a bánáti rózsákat szagolgatja!

- sarandró
sarandró
2008-02-23 13:35:55

Suby-nak!
Pedig beleléptünk, és még mindig érezzük a szagát!

- morc
morc
2008-02-23 14:11:48

Köszönöm a postot. Laikusként is élveztem és értettem a beírtakat.
Bizony nekem is gondjaim vannak a nagy széllel, rettentően csikar a hasam miattuk. (utalok itt a következőkre: "....Sólyom..... nagy szél volt ő akkor is, .....)

- sarandró
sarandró
2008-02-23 14:14:55

morc-nak!
Nagyon nagy szél volt a semmiből, vagy talán nem volt semmi! Csak az eredmény és a kiteljesedés az szúrja a szemem!

- idmakai
idmakai
2008-02-23 14:25:49

Jó a cikk! Mivel a hajózáson és a vitorlázáson keresztül érzelmileg is kapcsolódom az élő vizekhez, a víz továbbítást csővezetéken praktikus megvalósítani,mégpedig a felszín feletti 6-8m magas vezetésű építéssel.előnye,a kevesebb földmunka,kisajátítások és elszivárgás.Hátránya,télen a fagyveszély.1200 mm átm. csörendszerrel, közbenső szivattyú állomásokkal,az olajvezetékek technológiájához hasonlóan.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 14:50:11

idmakai-nak!
A csővezetéket a fagyveszély veszélyezteti a legkevésbbé, ugyan is áramló víz megfagyásához igen kemény hidegnek kellene, hogy legyen és tartósan. Egyenlőre szibériai hidegre nem száíthatunk! Valóban meg van az az előnye, hogy nincs kisajátítás, de szolgalmi jog az van. Egyébként köszönöm az elismerést és jó szelet, és hasznos előrehaladást kívánok!

- Gordon Freeman
Gordon Freeman
2008-02-23 15:33:02

"Sólyom repüljön nyugdíjba, de előbb csiináltasa meg a fogát."
Az nem a Mádl volt?

- sarandró
sarandró
2008-02-23 15:46:10

Szerintem is, de annyira elkerülte a figyelmem -e kérdés, hogy ha most megdöglenék sem tudnám, hogy milyen állapotban van Sólyom fogsora! Mádl-éra emlékszem, azt nem tudni miért, mert körülbelül egyformán lelkesedem értük!

- Gordon Freeman
Gordon Freeman
2008-02-23 15:55:55

Amikor a mecseki radar élő téma volt, sokat vitatkoztam a radar ellen mindenképpen rúgdalózó jobbosokkal.
Nem környezetvédőkkel, ez bebizonyosodott.

A radarállomás leendő helyén álló -elég randa- beton kilátótorony aljára ráfújták: nem kell NATO-radar!!!
Ha környezetvédő lett volna, azt írta volna: nem engedjük megritkítani a bánári bazsarózsát-vagy a lila szemű nünükét, vagy bármit ami épp eszükbe jut.
Nem vall környezettudatos lélekre a próbaképpen átültetett rózsatövek KITAPOSÁSA sem, biztos ami zicher alapon.
Nehogymár megfoganjanak....

Szintén nem volt környezettudatos cselekedet a környék fáiba betonvasat verni, hogy a láncfűrész ne tudja átvágni.

Summa summárum: a hazáruló ellenzék MINDEN létező eszközzel keresztbe tesz-nem csak a kormánynak, hanem az országnak is.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 16:14:08

Sok furcsaság mutatkozik az ortodox környezetvédelemben, ennél már csak az a tragikusabb, ha ezt dilettantizmus, bosszúállás és sötétség jellemzi. Hát ezekre a cselekedetkre elmomdható mindez. Nem értem, hogy hogyan lehet úgy jó és nemes érdekért harcolni, ha mi magunk barbárabbak vagyunk a barbárnál! Mert a barbár is tiszteletben tartja a természetet, mert piszkosul rá van utalva, de ettől még elejti az állatot, kivágja a szükségletét kielégítő mértékben a fát is. Érdekes, hogy sokan vitatják a bányászat létjogosultságát, a fosszilis energia kitermelését, és eszük ágában sincs azt az egyébként apró momentumot figyelembe venni, hogy a természetes körforgás alapján a ki nem termelt javakat maga a természet fogja elpusztítani! Lásd kőzetképződés körforgása, a mélyben képződött kőzetek olvadnak meg, és láva, tufa formájában kerülnek ismét a Föld felszínére. Az ezekben a kőzetekben tárolt bányászati termékek, felhasználás nélkül alakulnak át. Nesze neked környezetvédelem! Hasonló a helyzet a populációkkal is!

- huhuhu
huhuhu
2008-02-23 18:36:00

teljesen igazad van freeman

- naivhumanista
naivhumanista
2008-02-23 18:38:39

A baj,hogy a rendszerváltás lényege kisiklott.Egy beteg állam nem beteg részét amputálva,viszont a beteg részt takargatva vezetnek félre mindenkit,még önmagukat is a haszonélvezők.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 18:44:06

naivhumanistá-nak!
Igen azt amputálták ami egészséges végtag volt, a beteg és gyenge amputálandó végtagokat pedig meghagyták! Csoda-e ha mozgásképtelenné váltunk! Persze ebből is kitűnően meg lehet élni egyeseknek, miközben sajnálják a haszonélvezetből kimaradottakat, sőt aggódnak!

- Szekrényfa
Szekrényfa
2008-02-23 18:48:29

Sodrony Beefsteak!

A kurva anyád a hazaáruló!

Te egy monomániás, Orbánfóbiás polnarkós faszfej vagy!

Gyurcsányista állat, toszd meg az anyádat!

- Szekrényfa
Szekrényfa
2008-02-23 18:49:51

Huhuhu!

Nyald ki a Freemaned seggét, buzi gyurcsányista állat!

Te egy hülye fingómajom vagy.

- sarandró
sarandró
2008-02-23 19:00:59

Szekrényfá-nak!
Na itt is üdvözöllek, abban azért nem csalódtam, hogy a témához már megint nem tudtál, vagy esetleg érdemben akadélyoztatva voltál gondolataid megfogalmazásában. Sajnos lesír a közlendődből, hogy nincs is gondolatod. De bízom abban, hogy egyszer azért majd csak összeszeded magad, és lesz gondolatod!

- Szekrényfa
Szekrényfa
2008-02-23 19:29:16

Szar Andró!

Ne ugass bele, tudniillik nem neked írtam az előzőeket!

Sodrony Beefsteak, a kétoldali akut Orbánfóbiás hazaárulózott...

Én csak visszadobtam rá a baromságát.

Ja, meg huhuhut is kiosztottam, aki Sodronynak helyeselt.

- mátyás kir
mátyás kir
2008-02-23 19:41:39

Kihazánk sajnos eljutott abba a stádiumba, amikor a környezetvédelem ügye is a politika játszótere lett! A vízgazdálkodáshoz: ha nem olyan lenne, mint amilyen most is, akkor mi alapján tudnának sírni a földbirtokosok? Így adott, hogy milliárdokkal terheljék a zsbünket, hol az árvíz, hol az aszály valamint még a fagykárokat is ide sorolnám! Egyszerűen nem áll érdekükben, mert akkor nem lehetne milliárdokat kirángatni a zsebünkből! Ami itthon környezetvédelem címszó alatt folyik, az nevetséges és kicsinyes politikai érdekeket szólgál! Természetesen tisztelet a kivételnek, de azok nemzetközi szervezetek, akik nem engedik égetni magukat az itthoniak baromságaival! Továbbra is tisztelettel a tudatos környezet védők felé!!!

- sarandró
sarandró
2008-02-23 19:51:22

Szekrényfa!
Helyes tegyél rendet, a teremburáját! Csak aztán ne vedd rossz néven, ha hasonló stílusban fogadják a rendtételt!

- sarandró
sarandró
2008-02-23 19:55:34

mátyás kir
Igazad van, sajnos minden az érdekszférák mentén zajlik, a tudatosságot, szakmaiságot és a közös érdekeket mellőzve! Ezt természetesen egyes társadalmi és gazdasági csoportok aztán mélységesen és arcátlanul kihasználják, miközben az árakat hajtják fel, az inflációt meg gerjesztik! És akkor előállnak a gazdasági teljesítménnyel! Bizony siralmas helyzet!

- Szekrényfa az apját szopja
Szekrényfa az apját szopja
2008-02-23 23:10:43

bizony bizony, exkluzív tényfeltáró riport következik, képekkel, amint Szekrényfa matrózblúzban szopja az apja löttyedt faszát, miközben az anyját ujjazza! hogy ennél mi lehet rosszabb?

az anyját már előzőleg halálra erőszakolta! és az apja seggét is addig fogja kefélni, amíg ki nem lyukad a vakbele, de még előbb jól teleissza magát a gecijével.

ne hagyjátok ki, az évszázad szenzációja!

- sarandró
sarandró
2008-02-24 08:55:50

Szekrényfa!
Sok sikert a tevékenységhez, de ha megengeded nem igen vagyok e tevékenységre kíváncsi! Egyébként meg egézségedre!

- Suby
Suby
2008-02-24 09:07:16

Szekrényfa (sz ) és a papa... ecce homok

- sarandró
sarandró
2008-02-24 10:14:07

Suby!
Látom te is figyelemmel kíséred Szekrényfa tevékenységét!

- Kiss Tamás
Kiss Tamás
2008-02-29 15:37:47

Hogy a gusztustalankodás és egymás ócsárolása helyett tudományosabb dolgokról is szó essék:

Zöld OT 2008. március 27-30. Pécs

Szekciójavaslat:
Brüsszel, az ICPDR (Duna Védelmi Egyezmény Nemzetközi Titkársága), valamint a Kormány egyaránt megsérti a Víz Keretirányelvet, mind a szakmai, mind a társadalom bevonására vonatkozó előírásai tekintetében. A döntéseket társadalomellenes célokat követő gazdasági érdekcsoportok befolyásolják. Az ökológiai alapú és a fenntarthatóságot szolgáló tervek, programok megtervezése és végrehajtása helyett arra történnek előkészületek, hogy a Dunát és egyes mellékfolyóit átszabják, élővízből hajózócsatornává alakítsák, veszélyeztetve ezzel számos védett faj, illetve sérülékeny ökoszisztéma fennmaradását, valamint az ökoturizmus jövőjét. A rossz célokat szolgáló elképzeléseket az uniós és a magyar adófizetők pénzéből kívánják kivitelezni.

Nos ehhez mit szóltok racionálisan látok? Hogy lehetne összeegyeztetni a környezetvédelmi és a gazdasági érdekeket?

- sarandró
sarandró
2008-02-29 16:25:50

Kedves Kiss Tamás!
Ezt hívják úgy, hogy fából vaskarika! Melyik a fontosabb, az ökoturizmus, a folyó (egyébként nem bizonyítható) ökológiai helyzete (lásd: dunaszekcsői löszfal leomlása stb.) vagy az élhetőbb társadalom, és az emberiség berendezkedése, ezt követően lehet, majd a parlamentben replikázni, hogy az osztrákok miért fizetnek kevesebb áramdíjat! Egyáltalán milyen hosszútávú környezet megóvásra gondolsz, amikor saját építményeit rombolja le a természet, mert ez a dinamizmusa? Te azt végérvényesen elfogadod. hogy amit az ember megakar őrízni azt a természet is igazán akarja? Érdekes, na ez a leigázás szintű szindróma!

- Kiss Tamás
Kiss Tamás
2008-03-01 00:04:16

Kedves András!

Elég jó emberismerő lehetsz, ha kérdésfeltevésekből, már szindrómákat mersz megállapítani. Azt kérdeztem, hogy a sok egyéb érdekes komment mellett tudtok-e olyan megoldást, ami gazdasági és természetvédelmi szempontból is elfogadható.

Véleményem szerint az igények csökkentése az egyetlen fenntartható létformája az élhetőbb társadalomnak, de optimista fejjel sem látom hogy ez mostanában megvalósulna. A kulcs a nevelésben van (beleértve az ökoturizmust is), de látva az általános tanári hozzáállást..., ez nem mostanában lesz.

Persze ha az embernek nem a megélhetéséért kell küzdenie, akkor könnyebben észrevesz dolgokat, könnyebben él tudatos életet, de egy folyami ökoszisztémából könnyebb csatornát csinálni, mint egy csatornából újra ökoszisztémát (lásd Hollandia). A Duna további alakítsa gazdasági érdekekből valóban szükséges lehet, de idejétmúlt gondolkozás pusztán ez alapján dönteni.

Érdekelne, hogy tulajdonképpen mik a gazdasági célok, mik a tervek, mik az érvek, akár magánban is, ha itt túl hosszú.

Üdv: Tamás

- sarandró
sarandró
2008-03-02 20:44:05

A Dunával jelenleg csak az átkelők számát történő növelése a célkitűzés, mint ahogy ez látható is a kivitelezési tevékenységben. Maga a folyammal nincs terv, mióta a Duna-kör "áldásos" tevékenysége megtorpedózta azt. Több blogom foglalkozik a Dunával kapcsolatosan, melyekben a korábbi elképzelések és megvalósított változtatások részletezve vannak. Részletezve van az is, hogy a megtorpedózott tervek milyen hatást váltottak volna ki, a folyam életében, és milyeneket váltottak ki azok elmaradása, illetve annak gazdaságossági hatásaival együtt. lesz még erről értekezésem, de majd később, melyet a www.sarandro.eoldal.hu weblapon lesz megtekinthető! Egyenlőre ennyi!

- Kiss Tamás
Kiss Tamás
2008-03-02 21:10:24

Köszönöm! Már nézem is az oldalt.
Minden jót!
Tamás

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?


http://rss.racionalitas.blogter.hu/

Rólam

Aktív labdarúgó, majd szintén aktív edzőként kerültem kapcsolatba alabdarúgással. Középiskolai tanulmányaim után meteorológus szerettem volana lenni, de egy a katonaság kapcsán elkövetett malőr miatt ez meghiusúlt. Hogy a természettudománytól ne kerüljek távol, a magaslatok után a mélység iránti érdeklődésem erősödött, így a mélyfúrás és ennek kapcsán a geológia, majd a hidrogeológia területén tevékenykedtem. Kutatócsoportot vezetve rengeteg tapasztalatot és tudás szagot felhalmozva tengetem életem, alkotásaim talán maradandók, de biztosan emlékezetesek lesznek.

Archívum

Blogroll

  • Nincsenek kedvenc blogok

Kedvenc szerzők

Blogom címkéi

0Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet